Ohio is for lovers.

Träningen i onsdags gick helt okej tycker jag. Red lite slarvigt i början, blev rätt arg på mig själv där. Men det blev bättre, och Zingoalla hoppade fint. Märks ju att hon är otroligt välriden på marken nu, rätt kul faktiskt. 
Sen tyckte jag kanske att Sonja var på gränsen till för snäll faktiskt. Men det är svårt att säga efter att bara ha tränat för henne en gång haha. Jaja, blir nog bra.
 
Igår var jag själv hos Therese också. Rätt skönt att det bara är 6 hästar kvar där då haha, istället för 16... Fixade klart stallet och red Lightness en sväng. Värmde upp på vägarna och red sen igenom henne lite i alla gångarter på banan. Fina häst. Haha blir alltid så glad av henne, hon är lite speciell (men det är väl de flesta Briarston haha?), men hon har så rolig personlighet. Sen är hon kanske inte riktigt där jag skulle vilja ha henne ridmässigt. Hon är väldigt lydig,  men kanske inte så känslig och kvick i kroppen som jag vill. Men det är ju ganska självklart att en 7-åring på närmre 175 behöver mer tid på sig att bli "klar i kroppen" haha. Men det är detta jag gillar med Lightness, att hon inte är en "färdig" häst. Och det finns så mycket man kan plocka fram i henne. 
Önskar att jag hade plats och pengar, hade snott henne i en nafs då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0