Jag skulle inte ens vara hälften utan det jag gör.

Suck, jag får visst aldrig vara frisk haha... Var hemma ett par dagar förra veckan och mådde hemskt..
Hursomhelst. Är på banan igen. Får se hur länge det varar denna gången ;)
Har förresten kollat upp det här med Spirit, så jag är helt säker på att det jag säger är sant haha. Hans fullständiga namn är First Day Spirit och han är e: Daytona - Chapman.


Har idag endast ridit Lightness och Zingoalla. Lightness fick en tur i skogen tillsammans med Fuchsia och Denzel. Hon är ju så himla sprättig och fjantig. Inte på det sättet att hon är rädd för något specifikt utan hon går lite på helspänn ifall något skulle dyka upp och försöka äta upp henne. Räcker med att det blåser lite så tror hon att hon ska dö. Fåglar och ekorrar ska vi inte prata om.... Men när man lyckas få kontakt med henne och få ner henne på jorden, få henne att koncentrera på hjälperna och jobba på ordentligt, så är hon verkligen fantastisk.
Red förbi en liten damm där ofta fåglar håller till såhär på vårkanten. Dumma djur verkligen. Flyger alltid iväg när man är bara några meter ifrån. Stackars Denzel blev livrädd. Blott 4 år har han ju inte sett så mycket haha.. Lightness försökte också tvärvända och fly, men hon flippade inte ur helt. Duktigt. Haha grejen med henne är ju att hon regerar så djävulskt fort, ibland vet man inte ens själv vad hon blir rädd för, och hamnar man det minsta lilla i obalans så flippar hon ur för det också. Och då är det ingen idé att ens försöka hålla sig kvar haha. Konstig häst.
Speciellt dam verkligen. Väldigt mycket nerv, och inte minst väldigt mycket egen vilja. Tycker ändå om henne dock. Tycker hon passar mig väldigt bra och jag kan faktiskt inte låta bli att älska hennes konstiga personlighet.

Zingoalla fick gå lite lugnt när jag var sjuk, så jag tog en liten sväng i skogen med henne igår. På gaget, för ovanlighetens skull. Väldigt kravlöst, mjukade bara upp henne ordentligt, och var noga med att hon skulle gå i låg form.
Idag var hon väldigt på tårna och spänd. I början var hon inte framme vid skänkeln ordentligt som jag ville, så började jobba med det. När hon lossnat ordentligt och jobbade framåt ordentligt var hon fin. Riktigt fin. Fortfarande lite tittig, men hon släppte allt runtomkring när jag ställde lite krav på henne och jobbade på riktigt bra. Märks att hon är så himla välriden nu. Kan sitta och hålla absolut ingenting i handen, glappande tyglar, och hon går i låglåg form. Vrider jag min överkropp och innerben så ställer hon genast igenom hela sig åt det hållet, och formar sig runt skänkeln. Härliga häst. Tänkte att hon ska få ett lite jobbigare pass imorgon.


Wall of text verkligen haha.. Aja. Nu ska jag försöka hitta på något. Skulle egentligen behöva sova, men det går ju inte.. Och ska upp svintidigt imorgon, blää..



Haha Denzel :D

Kommentarer
Postat av: Moa

Sv: Pojkvän.... Hmm men jag stalkar ju alla, fast min kompis håller på och försöker fixa ihop mig med en haha... Hobby, räknas ridning?



Seriöst detta blir bara perverst.. Ligg, trevligt (y)

Haha hur visste du det? :$

2012-03-21 @ 19:23:42
URL: http://photobymw.blogg.se/
Postat av: Linni Olsen

Veldig fin blogg!

2012-03-21 @ 22:39:46
URL: http://linni0lsen.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0