Show me all your bruises. I know everybody wears them.

Länge sen... Känns som mitt liv bara blir mer och mer kaotiskt. Pratar inte med någon om hur jag mår, eller varför jag mår som jag gör. Antar att det är mitt sätt att slippa hantera situationen. Förnekar problemen. Låtsas som om dom inte finns. Vill iaf inte att andra ska se att jag mår dåligt, och då är det lättast att göra så. Kanske lite dubbelmoral att jag skriver det på nätet istället. Men för ögonblicket förnekar jag iaf inte problemen.

Börjar bli rätt jobbigt hos Therese också. Inte på det sättet att jag inte trivs, men jag känner mig liksom inte bra nog. Känner mig rentav värdelös. Mycket har blivit värre efter det med Denzel förra veckan. Har gått igenom det en miljon gånger i huvudet, och kan verkligen inte komma på något jag kunde gjort annorlunda. Ändå känns det som jag borde gjort det.

Suck, mitt självförtroende är verkligen sämst. Men jag antar att om man får höra något tillräckligt många gånger, så tror man på det till slut. Till slut tror man dem som säger att man är dålig.
Det enda jag nånsin känt att jag behärskar är hästar. Då kunde de inte trycka ner mig längre.
Trots att dessa människor inte finns i mitt liv längre, så finns fortfarande mycket av det de sa kvar i huvudet på mig. Och jag tror fortfarande på dem ibland. Trots att de inte trycker ner mig längre, så gör jag det.

Sen Uddetorp har jag börjat tvivla på allt med hästarna också. Ibland känns det inte som att jag är bra på det heller. Hela situationen där blev så jobbig att jag började trycka ner mig själv igen. Jag sitter inte längre upp på en häst och tänker "detta fixar jag". Nu sitter jag istället och är livrädd för att göra något fel.
Det var ju även när jag bodde på Uddetorp som äckel-Monica talade om för mig hur otroligt bortskämd och dålig jag var, för att uttrycka det milt. Dummaste människa jag någonsin träffat. Men jag tog ändå åt mig.



Behövde få detta ur huvudet. Tvingar ingen att läsa.

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag tycker inte att du är dålig, du är bra. Riktigt bra och jag saknar dig. Finns om du vill prata. <3

2012-01-25 @ 20:35:17
URL: http://photobymw.blogg.se/
Postat av: Carruu

fin blogg du har! :)

2012-01-25 @ 21:58:12
URL: http://liinez.blogg.se/
Postat av: joanna

Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva me det ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda oavsett bakgrund eller diagnoser.

Så besök gärna min blogg:) kram joanna

PS. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)

Ps. De pågär även flera tävlingar med fina priser och en veckans blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 300-600 unkika läsare/dagen så passa på att anmäla dig:)

2012-01-26 @ 09:17:09
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Frida

Det är så vansinnigt tungt att bära den bördan som människor lägger på ens axlar när de gång på gång talar om att man inte duger. Och det spelar ingen roll om man inte har kontakt med de människorna längre, bördan är stundtals minst lika tung eftersom de fick en att verkligen tro dem, hela vägen in till hjärtat... Och när det enda man kände sig bra på börjar kännas jobbigt och svårt blir allt ännu tyngre... Det hände mig när jag fick Zamira. Jag trodde verkligen att hästar var det enda i hela världen som jag var bra på och så fick jag en häst som jag inte fixade, som det kändes som om jag bara förstörde... Men jag kan lova dig Becca att jag tycker att du är bra! Jag tycker att du är fin! Jag tycker att du är så stark! och det blir bättre. Om man aldrig får problem får man heller aldrig möjligheten/erfarenheten/kunskapen att lösa dem. Och jag tränar mig sjäv varje dag på att inte säga "varför just jag?" utan istället försöker jag säga "varför inte just jag?" Kanske hade någon annan gått sönder ännu mer av upplevelsen.. Och det är mitt största hopp, att vi ska komma ut starkare på andra sidan!



Kramar till dig du underbara tjej!

2012-01-28 @ 16:30:01
URL: http://frydahaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0