On the bright side.

Var på hudmottagningen i Borås i onsdags. Fick ju en remiss dit för cirkus 3 veckor sen.. Återigen, älskar att svenska vården är så förbannat långsam vad gäller allt...
Fick iaf träffa en väldigt bra läkare. Vilket inte händer särskilt ofta heller, utan oftast får man ju verkligen slåss om man ska ha någon jävla vård i detta land.. Men det kändes verkligen som att man blev tagen på allvar och hon var väldigt noga med att något skulle göras åt detta på en gång. Oftast känns det ju bara som att man slösar bort deras värdefulla tid.. 
Har iaf fått ett papper som säger att jag har "guttat psoriasis" väldigt stolt över att jag faktiskt lyckades tyda det där haha). Fick en "extra stark steroid" kräm utskriven också. Den luktar som sånt där äckligt limm man brukade använda när man satt och pysslade på dagis :( Det kan hända att jag får någon annan behandling också, som man tydligen skulle in till sjukan och göra. Så att det verkligen försvinner. Men ja, känns faktiskt väldigt bra att äntligen få hjälp med detta. 
 
Och om man nu ska se något positivt i det hela så kan det vara det här som gjort att jag mått som jag gjort senaste tiden, eftersom kroppen dragits med någon infektion och immunförsvaret fuckat ur. Även ledvärken kan ha med detta att göra... Så jag hoppas att det mesta blir bättre med behandlingen nu. 
Tror dock att jag tar en paus med praktiken igen dock. För jag orkar verkligen inte och får inget ut av att vara ute och frysa och jobba som en dåre när jag antagligen bara lär bli mer sjuk, och dessutom lär dra ner mig själv psykiskt av att inte orka. Så tänker försöka fokusera mer på matten och engelskan istället, tills jag kommer på fötter igen. Mina hästars vintervila passar ju bra att slänga in nu också.
 
 
Ochochoch... Idag kommer Robin hit! Har inte riktigt tänkt på det förrän nu faktiskt, för det har på något sätt kännts så långt bort.. Men om ca 2,5 timme är han här. Haha åh, lär börja lipa som en tönt när jag ser honom. Helt knäppt hur mycket man kan sakna någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0