I guess when when we left each other for the first time, we didn't think goodbye would be our new favorite line.

Var i Skåne förra helgen, på bröllop. Hade hoppats på att ha wifi där vi bodde, men hade givetvis inte det. Livet suger utan wifi.
 
Hursomhelst så överlevde jag helgen. Hann ångra att jag följde med sisådär 300 gånger. Kände mig ensam, ivägen, uttråkad och saknade hästarna massor. Avskyr ju verkligen såntdär. Känner mig ofta obekväm och osäker runt folk, och sen avskyr jag verkligen att äta bland folk. Men rätt nöjd med med att jag faktiskt överlevde. Förutom att syster körde en armbåge i min arm så jag hade ont i två dygn lol. Förtjänade det kanske dock.
 
I måndags kom Robin hit, åkte hem i lördags. Borde verkligen låsa in honom någonstans och kidnappa honom, så jag inte behöver vara utan honom. Han bor för långt bort :(
I tisdags var ju våran ettårsag också. Otroligt att han faktiskt stått ut med mig så länge... Hursomhelst, så var barnet gullig och lagade middag till oss. Pannkakor, och en halv miljon efterrätter hahaha... Jättecharmigt faktiskt.
 
I torsdags kom Moa hit också, och följde med till Floby med G & Z. Tredje gången Gustav var i ett ridhus, första gången i detta. Hade väl lite högre förväntningar på honom egentligen, han är ju så otroligt fin och okomplicerad att rida hemma, sen i ridhus så blir han ganska blockerad. Han liksom står där och vet inte riktigt vart han ska ta vägen. Och eftersom han är så blockerad går det ju inte att bara säga till honom heller, för man får liksom ingen kontakt. Det är bara att sitta där och lirka lite, och vänta ut honom.
Det är ju dock bara en fas han måste komma över, och jag är säker på att så fort alla spärrar släpper kommer det hända en hel del. Om ett par år tror jag han kommer bli riktigt fin. 
Men ska försöka ha med Zingoalla samtidigt nästa gång, se om det blir lite lättare då.
 
Zingoalla hoppade jag lite. Gud så fin hon är nu verkligen! Helt otroligt att kunna ha henna så lösgjord och fin även på hackamore. Sen har hon en sån härlig inställning till allt. Hon är väldigt känslig, och det gäller att man hela tiden stöttar henne lite, men hon vill verkligen få jobbet gjort.
 
Testade också ett par låga teknikskydd på henne, och jävlar i min låda haha. Hon hoppar så otroligt runt och väl, och med dom bakskydden behövde hindrena inte bli så jättehöga för att hon nästan skulle hoppa mig ur sadeln haha.
 
Hade upp en räcke-räcke kombination med tre galoppsprång mellan, och en serie med travbom-studs-studs-studs-två språng-kryssoxer. 
Räckena låg väl på ca en meter, och bakbomen på kryssoxern närmre 120 iaf på slutet. Z blev rätt trött på slutet, framförallt med teknikskydden som hon inte är van vid, och fick ta i lite mer än i normala fall. Men är iaf otroligt nöjd med henne, och det är verkligen kul att hon fortfarande utvecklas hela tiden.
 
 
Fredags var mer eller mindre en skitdag. Vaknade och började tänka på fel saker, tänkte och tänkte och tänkte, och till slut bröt jag ihop. Och när det där händer så sitter det i hela dagen, och det behövs inte mycket för att jag ska börja lipa igen. Kände mig urfånig. Fick prata ut lite med Robin på kvällen, och sen kändes det lite bättre. Måste nog börja prata lite oftare, blir så himla tungt till slut. Har fortfarande inte ringt kuratorn heller.....
 
Med min vanliga tur har jag också lyckats göra mig illa igen. Börjar bli riktigt trött på min nacke som gjort ont i snart två veckor. Borde kanske kolla upp det.. Har också ett märkligt mellanrum mellan två ryggkotor (lol?). Tror inte det ska vara så..
 
Lyckades för ovanlighetens skull somna strax efter 2 inatt, så har känt mig ovanligt utvilad faktiskt haha. Nästan 3 timmar mer sömn än jag i vanliga fall får. 
Ska sätta mig vid tvn nu, och se The Big Bang Theory + CSI Miami. Kanske borde försöka göra som igår också, och somna tidigt?
 
 
Blev väldigt mycket text nu... Orkar inte heller leta reda på någon roligt bild. Kan försöka lova lite bilder på hästarna imorgon, som Moa tog i torsdags. Hm...
 
God natt folk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0