Step back to see what's going on.

Intressant dag igår haha.... Var ju hos Therese. Jag och Natalie var ensamma där på morgonen eftersom de skulle iväg med Bella, och kolla upp hovbölden igen. Så vi hade hela stallet att mocka, fodra hästarna, och rida 2 hästar. Fick bli Lightness & Reaggy en sväng i skogen, red Lightness. Jag gillar Lightness, om jag inte redan nämnt det :D
Haha mötte massa grävmaskiner som höll på och fixade nån skit med dikena, och sen gick vi förbi en massa kor. Lightness var lite lätt traumatiserad efter det haha. Sen gick hon skitfint. Och jävlar vilken trav hon får när man trycker fram henne lite. Märks att det är en Briaravkomma man sitter på då haha. Hahaha sen.. Fick hon helt plötsligt för sig att hon inte ville gå genom en vattenpöl. Så istället flög hon rätt upp i luften och skuttade över. Hahaha höll på att nästan flyga av, bara för att jag mitt i språnget började skratta lite. Var så oväntat. Hahahaha knäppa söta häst.

Heh, sen det riktigt roliga... När Therese kom hem från Husaby så skulle vi gå bort med fyra ston till en annan hage. På väg dit fick vi gå förbi Fahrenheit och Denzel, som blev rätt tokiga. Då började stona också. Magnolia gick och tryckte nästan upp mig i eltråden, och när vi till slut kommer in i skogen och var förbi hagen så hörde jag hur det dundrade till bakom mig. Therese hamnade mellan Misa, och den ena 1-åringen som jag inte minns namnet på, blev omkullsprungen och trampad på. Magnolia hakade på, började takta lite, och sen kickade hon. Träffade precis ovanför mitt knä.

Ja, fin avslutning osv. Så nu kan jag knappt gå, knät är helt svullet och fint flerfärgat. Blått, lila, rött och grönt. Rätt handdikappad är jag faktiskt. Satan vad ont det gör.

Får väl säga att vi hade en jäkla tur ändå, kunde ju gått mycket värre. Men ska iaf in till Herrljunga om ca en timme och kolla benet.

Känns som det kommer bli en fin dag detta, och kul helg med.

Kommentarer
Postat av: Darksess

Vad kul med det första! Mindre kul med det andra. Hoppas att det gick bra. Kram

2011-09-23 @ 17:24:29
URL: http://www.darksess.com
Postat av: Filippa

Tack så mycket! :)



Du får gärna lägga till mig (oss) på bloglovin' så kan du se fler bilder på Petunia och mig! Kram

2011-09-23 @ 19:23:15
URL: http://filippaochphilippa.blogg.se/
Postat av: Moa

Naww, krya på dig! <3

2011-09-23 @ 21:20:46
URL: http://photobymw.blogg.se/
Postat av: Åsa

svar: nej jag ska inte operera brösten längre :P ska använda pengarna till att betala stallplats osv till min häst varje mån tills jag sj har råd :) har nämligen haft henne utlånad 1 år pgha ekonomiska skäl. tack, hon är verkligen finast :')

2011-09-24 @ 12:11:12
URL: http://fuckthereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0