If there's music we can use it, be free to dance

Dålig uppdatering, jag suger haha.. Nejmen, skulle skrivit, men har haft fullt upp, inte varit hemma, osv. Illa. Rätt svårt att skriva nu också för slemkatten sitter och gosar med mina händer haha.

Men ja, var iväg och tävlade i fredags. Lite taskigt resultat, men oj så nöjd jag är! Väldigt givande tävling faktiskt. Blev lite kaos innan första klassen, haha så jag hann inte gå banan xD Fick lära mig den när jag såg de mindre ponnyerna hoppa, hm..

Värmde iaf upp Zingoalla, hon var glad haha. Fin som satan, allt har verkligen gått framåt nu! Kändes jättefin på framhoppningen också, hoppade galet fint. Sen var ju tävlingsbanan inne i ridhus, och framhoppningen ute, så jag tror hon blev lite förvånad när hon kom in på banan haha.. Jättejättespänd var hon iaf, och stod emot en del på hindren. Petade tvåan. Ett brunaktigt räcke, som kom efter en sväng typ. Dyker ju upp lite snabbt, och färgerna gör det ju lite svårt att urskilja mot sanden. Och iom att hon var så spänd var hon inte heelt med på noterna, men ja.. Sen fram mot hinder 5-6 började hon till slut slappna av och bjuda riktigt fint! Fina runda språng och fick äntligen lite framåtläge. Så ja, supernöjd på slutet där!

När jag kom in på banan till LBn tog jag god tid på mig att trava runt lite, få henne avslappnad osv. Sen iväg, jättesprång över ettan haha. Hinder 2 och 3 var på en linje på långsidan, skitfint in över tvåan, sen blev något helknas. Fick lite framåtläge, så försökte kapa bort ett galoppsprång, innan en rätt bred, parallell oxer, och precis när hon tänkte hoppa av, egentligen för långt ifrån, ändrade hon sig och försökte få in ett till. Slutade med en tvärnit. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men hon blev frustrerad och stressad och gav liksom upp. Hoppade ettan igen innan jag gick ut, och då skuttade hon lite efter. Bra. Ska ju va kul också!

Så ja, taskigt resultat som sagt. Lite arg på mig själv också för jag vet att det hade kunnat gå bättre sista klassen. Men ja, första tävlingen för i år faktiskt, och egentligen skiter jag i resultatet. Jag kände att jag fick ut enormt mycket av tävlingen och jag vet att så fort allting stämmer så kommer ju också placeringarna. Vill inte sitta och rida som många andra ponnyryttare heller, bara tragiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0