We'll let our voices slowly fade and ring out.

Förra måndagen var jag i Trollhättan för att se en clinic med Maria Gretzer. Var väldigt nyttigt och lärorikt och mycket tjat om grunderna, i like that shit. Sen drog hon upp en del saker som man kanske inte alltid tänker på också. Så ja, bra kväll var det.
Sen var det ju helt förbannat kallt dock.. Haha, satt och huttrade en stund, sen började blodet liksom lämna fingrar och tår, och då känns det ju lite bättre i övrigt.. Såå, när det efter ca 1½ timme var paus, och jag reste mig upp för att gå och köpa något varmt att dricka, och såg hur mina händer såg ut.... Hahah överdriver inte när jag säger att dem var helt lila! Såg helt sjukt ut haha. Stel som en jävla kärring var jag också... Hm, jag är helt enkelt inte byggd för att sitta still i kyla...
 
Något jag måste påpeka ännu en gång är hur vidrigt och nästan obehagligt det är när man ser folk som rider 130-140, och har en häst som inte arbetar i korrekt form på marken. Spelar ingen som helst roll vad det står i resultatlistorna, ser jag en människa som rider på den nivån med en häst (eller flera) som bara går och springer på bogarna, med huvudet i vädret, som är stel i sidorna och arbetar dåligt med ryggen.. Så tappar jag direkt all respekt för den människan. Tyvärr. Tycker det är en förbaskat stor skillnad på att skaffa resultat och att faktiskt vara duktig.
Sen kan jag såklart ha överseende med att vissa hästar är svåra i markarbetet osv, att man kanske sitter på en relativt ny häst som inte riktigt är så långt kommen i markarbetet osv osv. Men när man ser samma ryttare med 3-4 olika hästar, och alla hästarna går lika dåligt, då tycker jag fan inte det är okej.
 
Jag påstår heller inte att alla som inte kan rida en häst i form ordentligt är idioter. Alla har inte samma mål med ridningen, och alla har inte heller samma förutsättningar osv. Men när man har ett antal egna hästar och tävlar på den nivån, så tycker jag inte det finns några som helsta ursäkter.
Älskar Maria lite för att hon poängterade detta.
 
 
 
Nu har jag klagat färdigt om det för tillfället, så tänkte istället ta och berätta att min häst var fantastisk på träningen idag. 
Red som en jäkla sopa i början av passet. Vet inte riktigt vad som hände, men jag var bara stressad och gjorde för mycket hela tiden.. Skärpte till mig efter ett tag dock, thank god. Hoppade en liten serie med 3 studs - kryss - ett galoppsprång - oxer, två räcken på volt och en oxer kort ur sväng med 6 galoppsprång fram till ett tittigt räcke. 
Zingoalla var faktiskt rätt på hugget idag haha. Gör ju dock absolut ingenting eftersom hon ändå är så pass lydig osv. Sen var det faktiskt första gången på evigheter som jag hoppade henne med senskydd fram, istället för lindor. Har ju valt att linda frambenen på henne, eftersom hon är så superförsiktig om sig, och lindorna skyddar ju runt hela benen. Sen tror jag faktiskt inte att det gjorde någon större skillnad idag för hon var nog inte i ett enda hinder haha... Himla häftig känsla att hoppa henne faktiskt. Finafina tjejen. 
 
 
Nu ska jag ut och hämta hunden. Sen hoppas jag att min härliga ångest håller sig undan så jag får sova innan klockan 6 idag... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0