We look so good, as we fall.

Inte orkat skriva på ett tag.. Förstår inte hur man kan vara såhär trött faktiskt. Ge mig energi, någon?
 
Var ju dressyrträning i tisdags, första gången jag tränade dressyr för någon sedan hösten 2010 haha. Det hela började ju väldigt bra med att jag glömde gelpadden hemma.... Sadeln ligger ändå helt okej på hästen, men jag sitter som en jävla kråka i den då. Hamnade i framvikt, och spände hela kroppen, vilket såklart gör att jag hela tiden sitter och bromsar Z. Sen vet jag inte om det var pga sadeln, eller om jag bara suger, men första kvarten var jag skitstressad och red förbaskat dåligt.
Sen var det ju detta med min rygg... Vänster axel + nacken har jag haft ont i sen jag åkte av i somras, men på röntgen (som jag lyckades tjata till mig 3 månader senare..) visade ju nada. Men eftersom jag fortfarande har ont så är det ju uppenbarligen inte helt ok. Sen har min rygg varit konstig och ajaj i cirkus 2 veckors tid.
Och eftersom jag var helt låst i axeln hade jag svårt att få igenom den sidan och blev liksom hängandes i den tygeln, och följden av det blir att jag då höjer vänsterhanden. Hade knappt något alls i handen, men Z är ju jättekänslig och "vinglade" liksom iväg lite när jag gjorde så. Vet inte hur många gånger hon nästan var uppe på ridhusväggen och sprang..
 
Alltså, att hästen är spänd, dåligt framme för skänkeln, ostadig i formen, eller vad fan som helst, det kan jag faktiskt acceptera, för sånt är jag ändå rätt bra på att jobba bort. Men när hästen är så fantastiskt jävla äckelfin och jag sabbar allting på grund av en sån töntig sak.... Nä, inte världens mest givande pass faktiskt.
 
Nu idag när jag red henne kändes ryggen lite bättre faktiskt, men jag får helt enkelt se hur det är i morgon, när det står hoppning på schemat. Får ge fan i att glömma gelpadden bara haha...
 
Är helt stört trött och seg i huvudet just nu, så förlåt för en hemskt osammanhängande text.. Ska gå och bädda ner mig i sängen och se på film nu tror jag. Satsar på att somna innan klockan 5 idag, haha!
Fina tjejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0