God wears Gucci.

Bidde inget åka till Borås i helgen. Robert bangade och jag ville inte åka själv :( 
Ska dock se mig för lite och kaaanske åka till Lidköping nästa helg, och kolla på tävlingarna där. Vill så gärna se Cornelias Zwiggy live! Men ja, får se lite somsagt.
 
Idag har jag ridit Zingoalla en sväng i skogen. Joggade igenom henne lite med waterfordbettet och graman. Gramanen har kommit till användning en hel del senaste veckan då min rygg och axel är ajaj... Ska ju även iväg på dressyrträning imorgon och då tyckte jag det kunde vara bra att ta hjälp av gramanen idag och bara rida igenom henne, så att jag klarar av att jobba henne mer ordentligt imorgon.
Men hon var faktiskt helt fantastisk idag, som de flesta andra dagarna. Så pigg, fräsch och väldigt välriden. Hon är liksom precis där jag vill ha henne redan från början. Och sen går det ju knappt ett ridpass utan att jag skrattar åt henne. Ganska nyligen har hon faktiskt börjat förstå grejen med galoppombyten (efter 5 år....) och insett att man kanske inte behöver sparka bakut och göra bytena 2 meter upp i luften. När hon är lite piggare, som idag tex, så blir hon lite småknäpp när man tar och samlar ihop henne ordentligt, innan ett byte. Så då går hon och liksom studsar på stället i 10 sek innan hon byter galopp. Puckohäst haha. Tur att hon är så söt iaf. Och på slutet gick det faktiskt att rida i en lång, låg form och bara rulla på så i skritt och trav. Fina knashesten<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0