Like a setup to fail, you're a dead-beat on parade.

Jobbig vecka. Har varit rätt slut varje kväll, och inte heller mått speciellt bra. Har även fått mer metall i käften, vilket resulterat i äcklig spänningsvärk i huvudet. Har äntligen lärt mig äta med skiten haha... Ska iaf skärpa till mig nu, och börja skriva ordentligt, för det känns som jag nu börjar få lite mer att skriva om.

Fått in ett par nya hästar hos Therese senaste veckorna.
Ellina BW, ett sto f-09 e:Caressini L - Homosassa xx. Tror hon precis var insutten när hon kom till Therese. Utbildas med sikte mot 3-årstestet.
Spirit, lite osäker på vad hans fullständiga namn och stam är, kan återkomma med det. Är iaf en 3-årig valack som också står hos Therese för att ridas in och visas på 3-årstest. Ska sedan säljas.
Fuchsia, 6-årigt sto e:Friendship - Chirac. Fick föl förra året och har nu börjat sättas igång efter det. Ska med till Grevagården samtidigt som 3-års för att bli stamboksförd. Osäker på om hon även blir kvar till hösten.

Är även en del prat om att de ska bygga till fler boxar, för att kunna ta emot fler hästar. Mycket att göra ;)

Hoppas jag kan åka iväg till Floby till veckan, och se till att Gustav får springa av sig lite överskottenergi i ridhuset. Vore totalt livfarligt att sitta upp på honom nu. Suck, han är ju fortfarande oskodd -.- Därför blev han öm i hovarna när det frös igen ute och fick då en liten oplanerad vila. Och sen blev det svårt att börja med honom igen eftersom han samlat på sig så mycket energi. Haha han göra ibland små jättefula skutt när han kommit in i boxen på kvällarna. Knäpphäst.
Skulle egentligen vilja ha någon som hjälper till med Prince just nu.. Känner att vi inte kommer överens just nu och jag har ärligt talat inte motivation så det räcker just nu..
Zingoalla å andra sidan känns riktigt fin just nu. Väldigt fräsch och i kanonform. Får jag ihop pengarna så åker jag till Borås nästa helg och startar en LB. Lol, börjar seriöst överväga en karriär som strippa också, hästar är dyra -.-



Saknar Ragges rygg lite faktiskt.. Han är utlånad till Gränna, och de är mycket nöjda med honom. Kul!

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag kan fota om du kommer till Borås! :D

2012-03-11 @ 19:50:19
URL: http://photobymw.blogg.se/
Postat av: Emma Lannebrink

Hej! Följa varandra via bloglovin?

Förlåt om du har fått den här kommentaren av mig förut, min dator är efterbliven och säger att kommentarer inte skickas ibland fast dom gör det ändå..

Kram!

2012-03-13 @ 11:10:36
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/
Postat av: Moa Kauppila

sv; nej, jag har sett dom tidigare fast nyhet för det märket iallafall :)

2012-03-14 @ 15:35:34
URL: http://moakauppila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0