Can I blame it on you?

Kom hem för ungefär en timme sen. Jag och Natalie har varit ensamma i stallet nästan hela dagen eftersom Therese åkte mot Stockholm vid 11. Kändes rätt tomt i stallet också när inte hundarna var där. Ingen Winston som snor bortsar haha..

I måndags fick MisaMisa somna in, 25 år gammal. Tror hon fått 17 föl... Kommer aldrig vänja mig vid sånt här. Tycker det är lika jobbigt varje gång något djur måste tas bort.

Fahrenheit börjar piggna till lite tror jag också.. Han har ju gått rätt lugnt ett par veckor eftersom han inte känns helt i form. Men nu har han börjat bråka och ha sig haha. Får hoppas det är lite energi som börjar komma tillbaka ;) I onsdags ville han absolut inte gå förbi en hög med stenar. Försökte övertala honom lite snällt men då började han bara resa sig och hålla på. Han kan man ju inte riktigt säga till på skarpen när han gör så, för då blir det bara en stor grej utav allt och han börjar bråka ännu mer. Så det är bara att vänta ut honom, suck.. Han hade tydligen varit väldigt bråkig när Natalie var ute med honom idag haha :D

Hursomhelst... Ska ut med Zingoalla och Gustav så snart som möjligt. Gustav ska jobbas lite från marken, försöka få honom att verkligen arbeta med ryggen osv. Sen kanske sitta upp och skritta lite och göra samma sak. Beror på om jag hinner.
Zingoalla ska ridas igenom lite ordentligt. Suck, behöver verkligen klippa henne -.- Alla tre egentligen, men hon är ju den som går mest. Hatar verkligen oklippta hästar av hela mitt jävla hjärta. Tycker dels det ser så ovårdat ut, och det är svårt att hålla hästen ren. Dessutom känns det så jävla oschysst mot hästen om den rids. Blir ju så himla varmt och hästen orkar inte jobba lika ordentligt, sen blir de kalla och lättare förkylda eftersom det tar tid innan de torkar.
Nä, ska se till att få ihop sista pengarna och köpa en klippmaskin, förhoppningsvis tills nästa vecka. Måstemåste.


Tror det slutat regna nu, så ska ut med hästisarna direkt. Har lite ont om tid eftersom jag ska med tåget till Kristinehamn kl 17:42. Åker till Globen med pappa och Katarina på lördag. Träffar pojken min en stund på lördag med. Saknar honom.



Pysslade en del med Denzel idag. Börjar tycka mer och mer om honom faktiskt. Han är förresten Misas näst sista föl. 3 år.


Måste dra nu, hejs!

Kommentarer
Postat av: Darksess

Vad fin häst :D

2011-11-26 @ 11:38:06
URL: http://www.darksess.com
Postat av: Frida Lundbäck

Hej=) Nu va det ett tag sen vi hördes igen men jag vill bara tipsa om något som hallas Hill Therapy för att få hästen att arbeta bättre med ryggen! Det fungerar verkligen fantastiskt bra! Har gjort det med både Zamira och Emilio och det har gjort underverkt. kolla http://files.parelli.com/hilltherapy.pdf

Hoppas allt är bra annars!

Kramar

2011-11-29 @ 12:11:08
URL: http://frydahaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0