What if the world was made of glazed donuts?

Klippte Zingoalla idag. Tror det är första gången hon nånsin blivit klippt? Hon var snäll iaf. Haha tills jag tänkte klippa hennes öron. Då jäklar började hon protestera.. Hon har ju varit hemskt huvudskygg tidigare, och nu trodde hon verkligen jag tänkte döda henne. Kastade med huvudet och slängde sig åt alla håll och kanter. Lilla gumman, kände mig hemsk haha  :(
Gav iaf inte upp. Vill inte att hon ska förknippa klippmaskinen med livsfara, och jag har kommit så pass långt med henne nu att hon ska acceptera att man är vid öronen och håller på. Fick testa mitt eget tålamod iaf haha. Höll upp klippmaskinen vid öronen på henne och lät henne stå där och blänga bäst hon ville, tills hon insåg att den faktiskt inte bits. Stundvis slappnade hon av och lät mig klippa lite på utsidan av öronen. Två sekunder senare kunde hon börja kasta sig runt och tycka det var läskigt igen. Till slut kunde jag dock klippa rent öronen på utsidan medan hon stod och tyckte det var rätt okej. Då slutade jag.
Gäller att tänja på gränserna försiktigt haha ;)

Jaja, i övrigt var hon riktigt snäll att klippa. Tog tid bara... Men hon uppskattade nog att bli av med all hemsk päls xD

Hade tänkt klippa pojkarna imorgon. Prince blir ju alltid så förbannat svettig, så han kommer nog verkligen må bra av det.. Han är ju klippt tidigare med. Även om minnena från då kanske inte är så trevliga.... När vi köpte honom hade han ju stora sår..

Gustav ska bara halvklippas hade jag tänkt. Och känner jag honom rätt kommer han älska att få öronen klippta, och ljudet från klippmaskinens motor kommer vara som någon mysig vaggvisa för honom hahah... Knasig häst.

Nu ska jag sova tror jag.. Får passa på liksom, när jag kan sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0