Oh, how I wish I found the words to save this.

Klippte Prince i lördags kväll, tog en evighet. Tror jag var klar strax efter ett....
Han var iaf kanonsnäll. Kunde klippa hela huvudet + öronen utan protester. Snel hest. Wilma fick prova att klippa också, hon tyckte det var kul haha.
Riktigt jäkla snygg blev han iaf. Herregud typ. Ser ut som en annan häst. Haha med all päls såg han ju ut som en mammut </3 Han har lagt på sig lite i hull också, så hela han är ganska fin nu. Han har ju så himla lätt att tappa i vikt, men nu så.. Tycker dock han behöver lite mer mat, framförallt protein. Hmm.. Då jäklar.

Var ute en sväng med honom igår kväll. Han har ju fått vila ett par veckor, så jädrar vilken överskottsenergi han hade... I början var han riktigt uppkäftig också. Brukar ju tycka att Prince är så trygg på det sättet att vad som än händer så håller han sig alltid på backen. Tror jag får ta tillbaka det dock hahaha... Han flög upp i luften flera gånger, försökte vända, och reste sig lite smått.
Dessutom hade jag ju graman på. Brukar ha det på honom, eftersom han lätt blir så stark och jag vill inte förstöra min rygg mer. Dessutom är det rätt nyttigt för honom eftersom han tidigare gått med huvudet uppspänt. Gramanen ger liksom motsatt effekt. Prince blev arg på gramanen dock. När han höll på och kastade sig och höll på så tog ju den emot, och hindrade honom lite. Haha så då började han slänga sig bakåt istället....
Men ja, så fort vi kommit förbi det uppkäftiga stadiet så gick han riktigt fint. Insåg då hur mycket jag faktiskt saknat att rida honom. Han arbetade på bra, fint i form och jag hade inga problem med att hålla honom.

Haha blev ju bara skritt och trav, sådär efter vila, och det brukar alltid räcka för att han ska löddra av svett när vi är klara... Likadant efter 45 minuters skritt. Men igår var han inte det minsta svettig! Första gången NÅNSIN hahaha... Han mådde verkligen bra av att få pälsen klippt.

Kommentarer
Postat av: Moa

Vad var det vi kallade Prince när vi skulle rida en sväng och var borta i sex timmar? :o



Sv: Det tycker jag med din alien :(

2011-12-08 @ 21:41:54
URL: http://photobymw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0